1,151 total views

Recent, Teatrul „Ariel” a scos la concurs postul de director artistic, dar criteriile sunt discutabile, chiar discriminatorii. În acest sens, se vorbește tot mai mult despre plângeri care vor fi adresate Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD) și poate și către DNA.

Într-un ultim efort al edilului de a-și plasa favoriții în posturi de conducere, vedem cum criteriile de evaluare publicate, pentru ocuparea postului, încalcă principiile egalității de șanse. Dacă în final doar Anca Olteanu se va înscrie la concurs, vom avea posibilitatea să vedem o notă finală care va fi acordată pe criterii discriminatorii, care nu au nimic a face cu pregătirea profesională „a candidatei”, cu expertiza și cunoștințele sale, așa cum susțin toți actorii Teatrului „Ariel” care au semnat o sesizare adresată managerului.

Așadar, colectivul artistic, în februarie 2021, s-a adresat managerului printr-o sesizare scrisă în care îi aduce la cunoștință că nu se simte reprezentat de directorul artistic interimar Anca Olteanu. Și-au motivat afirmația pe faptul că, aproape în unanimitate, au ajuns la concluzia că nu are competențele necesare îndeplinirii atribuțiilor acestei funcții – experiență artistică și de conducere, expertiză, dar și că nu își îndeplinește atribuțiile acestei funcții. Actorii care au semnat sesizarea sunt : Attoh Julliet, Constantin Camelia, Constantin Dan, Deaconescu Olimpia, Floroaica Mădălina, Holcă Alin, Marin Georgiana, Păiuș Alin, Popescu Vlad, Sima Cătălina, Stan Elena Loredana.

Și uite așa, chiar dacă toți avem dreptul la șanse egale, în societatea asta, în cazul de față nu putem spune același lucru, dar putem spune că ne confruntăm cu o abatere gravă, care nu poate să rămână fără urmări. Cel puțin așa promit mulți. Astfel de practici de restrângere, de îngrădire a drepturilor candidaților trebuie să fie eliminate, fapt pentru care unii se gândesc serios să sesizeze Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării.

Mai mult, lezarea drepturilor din domeniul muncii constituie o abatere gravă, ce se poate solda inclusiv cu plângeri către instanțele judecătorești competente. Acum, diferențele existente/vizibile în promovarea funcției de execuție – director artistic – dpndv lejer pot fi considerate discriminatorii în primul rând pentru personalul angajat al teatrului, dar și pentru candidați din afara instituției. Cum poți să participi la un concurs pentru un astfel de post dacă ești condiționat să ai 2 ani vechime în funcții de conducere în instituții publice de cultură, dar nu ai pentru că nu ți s-a dat această șansă ?

Pe ce criterii a fost numită Anca Olteanu pe funcția de director adjunct, fără concurs, în condițiile în care în teatrul municipal actori care activau de peste 15 ani puteau să fie selectați, dar nu au fost ? Deci, încă o discriminare care i-a dat doar Ancăi Olteanu posibilitatea să facă 2 ani vechime în funcție de conducere în instituție publică de cultură !!! Doar nu o să vină managerul unui teatru de la Craiova, Sibiu, București, Cluj, Timișoara sau mai știm noi de unde să se înscrie la Râmnicu Vâlcea la concurs !!!

Olteanu a venit în Teatrul Municipal „Ariel” la începutul noului mandat al edilului Gutău Mircia care, cu privire la scandalul care trenează în această instituție de cultură, susține că Popescu și Olteanu au fost la el și i-au spus că au o hârtie prin care actorii cer schimbarea d-nei Olteanu.

„Le-am spus că nu actorii își aleg conducerea, iar eu personal nu am dreptul să-i cer demisia d-nei Olteanu. Adevărat, am mai spus că, datorită faptului că au avut prea mult timp liber (datorită pandemiei), încearcă acum să se evidențieze prin acest scandal artificial. Postul de director adjunct este ocupat, până la concurs, de d-na Olteanu. Concursul este organizat conform legislației în vigoare, având voie să se înscrie și să participe la concurs toți cei care îndeplinesc condițiile. Cred că, datorită pandemiei și a faptului că și-au luat salariile la timp îi determină să facă scandal. Mă așteptam să-mi mulțumească pentru că împreună cu alți primari de municipii, am reușit ca 2% din IVG să fie colectat într-un cont separat, cu destinația clară pentru instituțiile de cultură”, declara edilul la începutul lunii martie, când scandalul era în toi. Nu că acum nu ar fi !

În bibliografia cerută de conducerea Teatrului „Ariel”, pentru concurs director cu atribuții artistice, regăsim HG 286/2011 – aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcțiilor contractuale. Cu alte cuvinte, cea care urmează să ajungă director artistic, Anca Olteanu, postul fiind scos la concurs doar pentru ea și nimeni altcineva, trebuie să învețe de fapt principiile generale de ocupare a unui post, principii pe care ea deja le încalcă !!!

Mai mult, managerul teatrului, Plopescu Gabriel, cere „candidaților” să aibă cunoștință despre Proiectul de management al Teatrului Municipal „Ariel” 2021-2024, ROF (regulament de organizare și funcționare), ROI (regulament de ordine interioară), documente care nu se regăsesc pe site-ul oficial al instituției, oricât le-ar căuta cineva. Deci, alți candidați, în afară de Anca Olteanu, nu le pot găsi niciunde.

Ce mai trebuie să „învețe candidata” ? Codul de Conduită Etică al personalului contractual din cadrul teatrului, un cod pe care Popescu Gabriel îl încalcă cu știința Consiliului de Administrație, unul de paie, care nu îi cere demisia. Să nu uităm că soția sa, fosta contabilă, Aura Popescu, a prejudiciat instituția cu suma de 31.658 lei, cu titlu de prejudiciu adus Teatrului „Ariel”, la care se adaugă plata de majorări de întârziere, calculate în cuantum de 8.350 lei, precum şi la plata, în continuare, de majorări de întârziere, ce se vor calcula până la data plăţii integrale a debitului principal.

Ultimele majorări stabilite în dosarul cauzei fiind în 18 mai 2021, când instanța a decis că „dispune completarea dispozitivului Deciziei nr 124/R/09.02.2021 în sensul că obligă pârâtele și la plata în continuare de majorări de întârziere ce se vor calcula până la data plății integrale a debitului principal, în proporție de 50% fiecare, în proces fiind și Doina Migleczi – fost manager.

Cu alte cuvinte, managerul Popescu a fost obligat să ceară în instanță, în septembrie 2020, ca soția sa să plătească și majorările până la achitarea prejudiciului. Adică, completarea hotărârii pronunțată în recurs, întrucât s-a apreciat că instanța a uitat să acorde majorări la debitul principal până la data achitării lui. Viață !

În decembrie 2020, când acest post a mai fost scos la concurs, în bibliografia solicitată cele mai sus menționate nu au fost enumerate. Materialul informativ, aproape în totalitate, nu are legătură cu postul.

Reamintim,

Toate aceste „obligații” politice se joacă cu încălcarea legislației și a tuturor principiilor pentru că de fapt, Anca Olteanu se pregătește să-i ia locul managerului Popescu Gabriel. După ce ei speră ca aceasta să ajungă director artistic, cu concurs luat, Popescu, ușor, ușor, dispare din peisaj, iar Anca Olteanu ajunge în fruntea Teatrului Municipal, interimar, funcție în care poate sta mult și bine. Avem informații că acest troc este știut de Gutău – Olteanu – Popescu, iar miza este achitarea prejudiciului, de cineva anume!, creat acestei instituții de cultură chiar de fosta contabilă Popescu Aura, soția actualului manager Popescu Gabriel.

Bibliografie decembrie 2020 și bibliografie mai 2021 – diferite !

Distribuie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Raspunde la urmatoarea intrebare inainte de a posta * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.