178 total views

În loc să-și ceară scuze vâlcenilor pentru faptul că tarifele pretinse și încasate de la ei sunt majorate parțial artificial, că le-a prestat de cele mai multe ori servicii de proastă calitate ori să propună restituirea de bună voie a sumelor încasate nejustificat prin tarif de la toți abonații, Romprest transmite un comunicat prin care insultă efectiv inteligența clienților și se “autospulberă”.

Comunicatul Romprest transmite următorul mesaj:

În ultimii 2 ani și jumătate, cei care-și conduc afacerile, dar care nu și-au dublat prețurile la produsele și serviciile pe care le oferă, sunt niște proști care nu știu să facă afaceri. Să citească comunicatul Romprest să afle cum ar fi trebuit să procedeze. Și pentru că acest Comunicat de presă, nu doar că este publicat în același ziar de casă, adică al puterii, dar oferă, ca de obicei, informații false care au menirea să inducă în eroare cititorii, ne vedem obligați să argumentăm, punctual, fiecare afirmație din acest comunicat.

Romprest Energy SRL comunică:

“Pentru a spulbera anumite informatii eronate vehiculate in dorinta de a provoca senzationalul atat in sedinta consiliului local de catre cat si in unele publicatii valcene, subliniem faptul ca Romprest Energy nu a inclus niciodata in tarifele aplicate utilizatorilor costurile legate de transportul deseurilor la Bucuresti. Prin urmare acest lucru nu are implicatii in majorarea de tarif. Romprest Energy a facturat aceste cheltuieli catre Primaria Rm. Valcea, considerandu-le ca fiind cheltuieli suplimentare, dar institutia le-a refuzat motivand ca nu fac obiectul contractului dintre parti.”


Creșterea pe care ați aplicat-o în prima majorare, din 27.12.2016, în fișa de fundamentare a tarifului pentru persoanele fizice, la cap. Cheltuieli cu combustibilul de la 586.262,6 lei la 988.775,29 lei, adică plus 443.889,85 lei respectiv 75,71 % reprezintă transportul la București.


Romprest Energy SRL comunică:

“Referitor la modificarile de tarif, solicitate cu respectarea prevederilor legale si contractuale de catre Romprest Energy de-a lungul derularii contractului de delegare incheiat cu Mun. Ramnicu Valcea, precizam ca timp de mai bine de un an si jumatate de la semnarea acestui contract de delegare 26.06.2015 (cu toate ca mare parte din indicatorii care au stat la baza fundamentarii preturilor s-au modificat in perioada respectiva), a mentinut aceleasi tarife pana in ianuarie 2017.
In calitate de unic operator si prestator al serviciului de salubrizare incredintat prin contract urmare a unei licitatii organizata de Primaria Valcea, Romprest Energy si-a desfasurat activitatea fara a se face rabat asupra calitatii sau cantitatii serviciilor prestate utilizatorilor din municipiu, cu toate ca in acest interval au existat doua majorari ale salariului minim pe economie, respectiv la 01.07.2015 – de la 975 lei la 1050 lei si la 01.05.2016 – de la 1050 lei la 1250 lei.
Romprest Energy a solicitat din luna iulie 2016 se se aprobe modificarea de tarife cu respectarea tuturor prevederilor legale, insa prima modificare de tarife a fost obtinuta abia in luna decembrie a anului 2016 cu aplicare de la 01.01.2017.”


Ceea ce expuneți este o prostie. Prin contract, nu aveați voie să modificați/actualizați prețul ofertat în primele 12 luni de contract. Și nicăieri în contract nu spune că Primăria este obligată să vă aprobe actualizarea EXACT la 12 luni. Această majorare s-a realizat în decembrie 2016, la 17 luni de la începerea contractului, ceea ce este mai mult decât ok.


Romprest Energy SRL comunică:

“In ceea ce priveste cea de-a doua modificare de tarife, din 01.02.2017, baza legala a modificarii acestora, a fost reprezentata de OUG nr. 196/2005 si Ordinul Ministrului Mediului si Gospodaririi Apelor nr. 2413/2016 (instituirea taxei pentru Fondul de Mediu incepand cu 01.01.2017) precum si de H.G. nr.1/2017 (majorarea salariului minim pe economie de la 01.02.2017 – de la 1250 lei la 1450 lei)”.


Ați adăugat corect taxa la depozitare, în sumă de 1.084.101,52 lei (638.286,80 lei în fișa tarifului pentru persoane fizice și 445.814,72 lei în fișa tarifului pentru persoane juridice). Dar cum justificați faptul că ați propus creșterea cheltuielilor cu salariile cu suma de 552.225,13 lei (451.263,26 lei în fișa tarifului pentru persoane fizice și 86.400,93 lei în fișa tarifului pentru persoane juridice), respectiv în procente creștere de 48,53%? Creșterea legală era de maxim 16 % !!! (200 lei la 1250 lei, pe care în cel mai bun caz o puteați aplica la toate salariile, în procente, indiferent de cuantum).


Romprest Energy SRL comunică:

“A treia modificare de tarife a fost reprezentata de retragerea taxei pentru Fondul de Mediu, dar si de modificare unor preturi ale furnizorilor de produse si servicii ai societatii, iar modificarea a fost facuta de data aceasta, in sensul scaderii tarifelor de salubrizare.”


Ați crescut din nou cheltuielile cu salariații, cu 69.371,61 lei, în procente 4,1 %.
Pentru că trecuseră deja 5 luni de la majorarea trecută, nu? (din Martie 2017 până în Iulie 2017).


Romprest Energy SRL comunică:

“A patra modificare de tarife a fost generata de majorarea salariului minim pe economie, incepand cu 01.01.2018, de la 1450 lei la 1900 de lei, precum si prevederile OUG 79/2017, privind modificarile Codului Fiscal. Modificarea salariului minim pe economie, modificarile din Codul Fiscal, precum si alti factori interni/externi au condus si la modificarea tarifelor unor furnizori de servicii cum ar fi si cazul societatii New Recycling, care la randul ei a modificat tariful de tratare a deseurilor.”


Ați crescut din nou cheltuielile cu salariații, cu 91.583,24 lei, în procente 5,2 %.
Ați adăugat noi cheltuieli cu tratarea deșeurilor, în valoare de 677.311,92 lei (311.555,77 lei în fișa tarifului pentru persoane fizice și 365.756,15 lei în fișa tarifului pentru persoane juridice). Dar, adevăratele cheltuieli cu tratarea deșeurilor le-ați adăugat deja la majorarea din 28.02.2017, adică 1.633.996,94 lei (848.613,86 lei în fișa tarifului pentru persoane fizice și 785.383,08 lei în fișa tarifului pentru persoane juridice). Creșterea totală cu tratarea deșeurilor este în valoare absolută de 2.311.308,86 lei. IMENS! Să ne-nțelegem! E vorba de suma pentru un singur an! Dacă facem o comparație, acesta este aproximativ costul stației pe care primarul Gutău Mircia dorește să o construiască. Deci, noi vâlcenii îi plătim lui Romprest o stație nouă în fiecare an!?


Romprest Energy SRL comunică:

“In ceea ce priveste solicitarea insistenta ca Romprest Energy sa justifice cresterile de salarii, se pierde din vedere faptul ca de la data semnarii Contractului de delegare (26.06.2015) si pana in prezent, salariul minim pe economie a ajuns de la 975 de lei, pana in prezent, la valoarea de 1900 de lei“.


De ce mințiți prin omisiune? 975 lei plus cheltuielile angajatorului, adică 1312 lei la iunie 2015 (vezi www.calculatoare-salarizare.ro). Creștere totală iunie 2015 – ianuarie 2018 = 631 lei, adică 48,09 % (de la 1312 lei la 1943 lei). Romprest are pe această perioadă creștere totală de ……..103,62%. Cine minte ?


Romprest Energy SRL comunică:

“De asemenea tichetele de masa au pornit in 2015 de la valoarea de 9,46 lei/tichet – ajungand in 2018 la valoarea de 15 lei/tichet. “


PARDON! În fișa prezentată de Romprest la licitație, cu care a câștigat contractul, nu are tichete de masă! Valoarea este 0 la acest capitol în fișa inițială! Cine a aprobat modificarea fișei de fundamentare și introducerea costului cu tichetele de masă? L-a auzit cineva pe Gutău Mircia spunând că a aprobat ca vâlcenii să plătească 205.661,59 lei/an pentru tichetele de masă introduse de Romprest în tarife? 2 miliarde de lei vechi plătesc vâlcenii în fiecare an pentru tichetele de masă date de Romprest propriilor salariați. De când Gutău Mircia are mai mare grijă de salariații Romprest decât de vâlcenii care l-au votat? Vedeți cum Gutău Mircia îi pedepsește pe vâlceni și îi pune să plătească pentru Romprest? Și…Nu! Această majorare nu are legătură cu cine a încheiat contractul. Nu mai aruncați problema pe cei care au încheiat contractul! Să fie clar! Toate majorările sunt verificate și aprobate de administrația Gutău!


Romprest Energy SRL comunică:

“Un calcul simplu ne arata cum cresterea salariului minim, de la valoarea de 975 de lei, pana la valoarea de 1900 de lei, reprezinta o majorare procentuala de 94,87 %“.


Așa se fac calculele la Romprest? FALS! 975 lei este fără contribuția angajatorului. Valoarea corectă este 1312 lei. Creșterea în valoare absolută este de 48,09 % (de la 1312 la 1943). Ne insultați în cel mai abject mod cu putință.


Romprest Energy SRL comunică:

“De asemenea, se pierde din vedere faptul ca, majorarile salariului minim pe economie determina, implicit, majorararea tuturor salariilor, deoarece trebuie pastrat, in mod obligatoriu, un echilibru al acestora, ele fiind raportate la functiile ocupate de catre salariati si la responsabilitatile acestora.
In niciun caz nu se poate pune in discutie, o eventuala neregula, asa cum se incearca a fi insinuat de catre rau-voitori. Iar acestea trebuiesc stabilite de institutii abilitate si nu de declaratii politicianiste sau constatari si interpretari rau-voitoare”.


Aici deja INSULTAȚI toți oamenii de afaceri din România! Adică cine nu a crescut cheltuielile cu salariații cu 103,62%, între iunie 2015 și ianuarie 2018, habar nu are cum se fac afacerile “bune”, nu? Dacă este adevărat ceea ce spuneți atunci, de când ați venit voi în oraș, ar fi trebuit să se dubleze toate prețurile la:
– pâinea de la Boromir
– conservele de la Râureni
– pizza și mâncarea din restaurante
– mezelurile de la Diana
– materialele de construcții de la Damila
– reparațiile de la Nurvil
– prețurile din târgul de săptămână
– hamburgerii de la McDonalds
– prețul la energie termică de la CET Govora
– prețul la apă și canalizare de la Apavil
– prețul la energie electrică de la CEZ…..și lista poate continua


Romprest Energy SRL comunică:

“Mai mult decat atat, Romprest Energy inainteaza, lunar, Primariei Rm. Valcea, balantele contabile ale fiecarei luni, in care se poate observa, in mod clar, inclusiv valoarea costurilor cu salariile”.


Dacă se întâmplă asta cu adevărat atunci specialiștii din primărie, cei care trebuie să verifice aceste informații înainte de propunerile spre aprobare și care au avizat favorabil aceste majorari, au o mare problemă!


Romprest Energy SRL comunică:

”Foarte important este faptul ca tarifele practicate de catre Romprest Energy sunt printre cele mai mici, atat din judet cat si din intreaga tara. Invitam pe oricine sa faca o analiza in acest sens. Chiar si in aceste conditii dupa trei ani de activitate in Rm. Valcea tarifele Romprest Energy, suportate de catre populatie (6,91 lei), sunt mai mici decat cele practicate de catre fostul operator de salubritate (aprox. 7,50 in functie de cursul leu/euro) care isi desfasura in conditii ilegale activitatea in oras, la data sustinerii licitatiei de atribuire a serviciului de salubrizare”.


Ați câștigat licitația pentru că ați ofertat și propus un preț de 3,83 lei + TVA/persoană/, iar acest preț, la nivelul august 2015, conținea toate cheltuielile. De ce sunt vâlcenii de vină pentru prețul pe care voi l-ați ofertat și pe care l-ați certificat ca fiind corect și întemeiat?


Romprest Energy SRL comunică:

”In ceea ce priveste operatiunea de tratare a deseurilor, care in prezent se realizeaza la New Recycling si care este, in mod absolut obligatorie, premergatoare operatiunii de eliminare a deseurilor, asa cum ne indica intreg cadrul legislativ care reglementeaza acest domeniu, dorim sa precizam faptul ca tarifele practicate de catre acest operator sunt corect justificate, fiind mult sub pretul altor operatori, asa cum vom arata in continuare”.


Dar tratarea deșeurilor o mai plătim odată. Este introdusă la majorarea din 28.02.2017. Ați motivat că se face la RomWaste Ilfov, iar rezidualul l-ați adus la depozitul Fețeni. Acum dacă faceți tratarea la New Recycling în Râmnicu Vâlcea și aveți costuri cu această tratare de 110 lei/tonă, de ce nu scoateți cheltuielile cu combustibilul ocazionate de transportul la București precum și cheltuielile cu tratarea deșeurilor la RomWaste Ilfov? Motivarea acestei tratări la New Recycling, conform declarației primarului Gutău Mircia, din 30.01.2018 – ședința de Consiliu Local -, este că: “prețul acestei operațiuni este mai mic”. Mai mic pentru cine? Tariful total crește! La cel vechi se adaugă ceva, nu se scoate nimic! Cum ieșim mai ieftin?


Romprest Energy SRL comunică:

”Acest fapt poate fi dovedit, de exemplu, de Nota de fundamentare pentru ajustarea tarifelor serviciului salubritate, intretinere spatii verzi si mobilier stradal, depusa la Primaria Ramnicu Valcea in septembrie 2017 de catre Piete Prest S.A., prin care solicita majorarea tarifelor, motivata printre altele de valoarea tarifului aplicat de catre operatorul Urban SA/Brai Cata SRL, caruia ii incredinteaza deseurile colectate in vederea tratarii, la tariful de 221 lei/tona. Nu cumva este dublu fata de tariful practicat de New Recycling?”


Încercare eșuată de inducere în eroare a vâlcenilor. Urban SA taxa Piețe Prest cu 221 lei/tonă pentru că:
– cantitatea tratată era de aproximativ 300 tone/lună. Stația New Recycling dacă tratează numai 300 tone/lună ce tarif oferă?
– stația Urban SA are bandă de sortare cu 10 posturi de lucru și 22 angajați pe schimb, scoate 5 fracții separate. New Recycling are 2 remorci, un ciur și un tocător ce scoate 2 fracții: rezidual pentru Fețeni și deșeuri pentru valorificare energetic, 3 angajați care scot cu mâna, din grămada de deșeuri depuse pe platforma betonată, pet-uri și doze pentru reciclare (deținem poze cu toate cele afirmate);
– cele 2 utilaje ale “stației” New Recycling sunt mai ieftine decât suma anuală solicitată de Romprest pentru tratarea deșeurilor. A se vedea site-ul și oferta furnizorului de utilaje.
Ce comparație facem aici?


Solicităm în mod oficial instituțiilor statului să verifice cele relatate de către noi despre “investiția” de la New Recycling SRL

Romprest Energy SRL comunică:

”Subliniem pe aceasta cale, faptul ca nu exista nicio legatura in ceea ce priveste actionariatul celor doua societati, respectiv Romprest Energy SRL si New Recycling SRL, acestea fiind doua societati distincte, intre cele doua existand doar un contract de prestari servicii, in care una este beneficiar, iar cealalta furnizor de service”.


Și asta ce vrea să însemne? Că nu înțelegem…Faceți bani împreună pe seama vâlcenilor, asta ne interesează. Relația dintre societăți nu ne interesează.


Romprest Energy SRL comunică:

”Revenind la tarifele practicate de catre New Recycling, nu intelegem inversunarea cu care se doreste obtinerea unei fise de fundamentare de la aceasta, atata timp cat reprezinta o societate privata, libera sa-si faca propriile politici legate de pret. Ne referim, mai exact, la tariful de 110 lei/tona. Invitam, inca o data, pe cei care sunt contrariati de valoarea acestui tarif, sa faca o analiza a operatorilor din zona, care pot sa furnizeze acest tip de serviciu in parametrii prederilor de mediu si sa constate ca s-ar putea ca acesta sa fie singurul din zona, cu toate ca mai exista un operator care furnizeaza aceste servicii, nu stim daca in aceiasi parametri (din cauza imaginilor si declaratiilor incriminatoare ale reprezentantilor acesteia aparute recent in presa), insa cu siguranta la tarife mult mai mari”.


Aveți dovada că ați solicitat o ofertă de preț pentru cantitatea și condițiile similare celor în care lucrează New Recycling? Dacă da, vă rugăm să prezentați oferta similară, care este mai mare de 110 lei/tonă.


Romprest Energy SRL comunică:

”Raportat la acest tarif de 221 lei – al Urban SA/Brai Cata SRL, care nu a ridicat niciun fel de suspiciune, cat reprezinta tariful de 110 lei/tona, practicat de catre New Recycling, care este atat de mediatizat? Cu ochiul liber se constata o diferenta de mai bine de 100% intre cele doua”.


Este adevărat că același New Recycling taxează în prezent Piețe Prest (pentru aceleași servicii pe care le prestează și pentru Romprest) cu 165 lei/tonă? De ce se face această diferență din moment ce deșeurile vin de la același client, Primăria Râmnicu Vâlcea ? Care este motivul pentru care, la aceleași servicii, New Recycling practică prețuri diferite între operatori? Poate pentru că Piețe Prest este societatea Consiliului Local? Cum explicați, domnule Gutău Mircia, această diferență de preț între Romprest și Piețe Prest, în favoarea lui Romprest? În aceste condiții, cât de adevărată este oferta de 110 lei/tonă avansată de New Recycling? Ne jucăm cu prețurile după bunul plac, asta este realitatea!


Romprest Energy SRL comunică:

”Prin urmare, ne punem intrebarea de ce nu s-a declansat aceeasi reactie si la momentul transmiterii fisei de fundamentare a tarifului de catre Piete Prest SA, motivata de cresterea tarifului operatorului Urban SA/Brai Cata SRL? De ce nu s-a dorit o fisa de fundamentare si de la acesta din urma? Unde era spiritul justitiar al celor care invoca acum conditii absurde si ameninta cu penalul?. Unde erau acei vajnici aparatori ai intereselor cetatenilor?. Si mai ales, pe ale cui interese le aparau prin tacerea lor: pe ale cetatenilor sau pe cele ale unui operator privat?. Cine i-a ales si i-a trimis in Consiliul local al Municipiului Rm. Valcea: cetatenii sau operatorul privat?”


Primăria a obligat toți cetățenii și toate firmele din Râmnicu Vâlcea să facă contract numai cu Romprest. La prețul impus de acesta! Toți clienții din municipiu nu au altă alternativă. Au fost și sunt obligați să cumpere aceste servicii la prețuri impuse. Din această cauză manevrele pe care le faceți cu aceste prețuri trebuie riguros verificate! Piețe Prest este un agent economic care alege cu cine să facă contract și la ce prețuri, nu i s-a impus nimic. Nu menționați și că ați încercat forțarea Piețe Prest să accepte contract cu Romprest la prețul de 377 lei/tonă? Pentru ce ați fost, împreună cu Gutău Mircia, la ANRSC București acum câteva luni?


Acum vă adresăm noi, pe aceeași cale, câteva întrebări la care dumneavoastră trebuie să răspundeți. Întrebări pe care organele abilitate ale statului au obligația legală să vi le adreseze:

1. În ce bază și cu aprobarea cui ați modificat capitolul Cantitatea programată (numărul de persoane/an) în fișa de fundamentare a tarifului pentru persoanele fizice, aprobată de Consiliului Local în 27 decembrie 2016?

În loc de 1.091.004 ați trecut 890.280!

Prin această “manevră” ați reușit să încasați în plus 12 lei/persoană/an de la toți vâlcenii. Trebuie să le restituiți aceste sume încasate necuvenit.

2. În ce bază și cu aprobarea cui ați modificat capitolul Cantitatea programată (tone/an) în fișa de fundamentare a tarifului pentru persoanele juridice, prezentată Consiliului Local în 27 decembrie 2016 și 28 Februarie 2017?

În loc de 16.770 tone ați trecut 13.931,71 tone!

Prin această “manevră” ați reușit să încasați în plus 53,67 lei/tonă de la toți agenții economici din Râmnicu Vâlcea.

3. În ce bază și cu aprobarea cui ați majorat cu 68,65 % (402.512,69 lei) sumele de la capitolul Cheltuieli cu combustibilul în fișa de fundamentare a tarifului pentru persoanele fizice, prezentată Consiliului Local din 27 decembrie 2016, în condițiile în care majorarea aceluiași capitol de cheltuieli, în fișa de fundamentare a tarifului pentru persoanele juridice, prezentată tot CL din aceeași dată, este de numai 7,51 % (19.229,65 lei)?

Mașinile care prestează pentru populație tocmai și-au dublat consumul de combustibil, iar cele care prestează pentru agenții economici, nu?

4. În ce bază și cu aprobarea cui ați majorat cu 47,05% (41.377,17 lei) sumele de la capitolul reparații în fișa de fundamentare a tarifului pentru persoanele fizice, prezentată Consiliului Local din 27 decembrie 2016, în condițiile în care majorarea aceleiași cheltuieli, în fișa de fundamentare a tarifului pentru persoanele juridice, prezentată tot CL din aceeași dată, este de numai 0,01% % (939,82 lei)?

Mașinile care prestează pentru populație se defectează de 3 ori mai des decât cele care prestează pentru agenții economici?

5. În ce bază și cu aprobarea cui ați majorat cu 61,62% (244.800.18 lei) sumele de la capitolul Cheltuieli cu inchirierea utilajelor în fișa de fundamentare a tarifului pentru persoanele fizice, prezentată Consiliului Local din 27 decembrie 2016, în condițiile în care majorarea aceleiași cheltuieli în fișa de fundamentare a tarifului pentru persoanele juridice, prezentată tot CL din aceeași dată, este de numai 0,002 % (878,40 lei)?

Ce mașini și utilaje a trebuit să închiriați să presteze exclusiv pentru populație?

6. În ce bază și cu aprobarea cui ați majorat cu 83,08 % (342.961.60 lei) sumele de la capitolul Cheltuieli cu munca vie în fișa de fundamentare a tarifului pentru persoanele fizice, prezentată Consiliului Local din 28 Februarie 2017, în condițiile în care majorarea aceleiași cheltuieli în fișa de fundamentare a tarifului pentru persoanele juridice, prezentată tot CL din aceeași dată, este de numai 19,76 % (72.062 lei)?

Numai populația trebuie să plătească salarii mărite celor care prestează servicii pentru ea, cu 83% ?

La personalul care prestează serviciile pentru agenții economici nu le-ați mărit salariile la fel?

Mai sunt foarte multe “neclarități” în fișele Romprest, modificări care au condus “din întâmplare” la creșteri considerabile ale tarifelor. Vom pune la dispoziția organelor abilitate ale statului, atunci când vor fi solicitate, toate aceste documente.

În final dorim să amintim și ceea ce se întâmplă zilele acestea la Aeroportul Otopeni, unde Romprest a prestat servicii similare și unde acum se desfășoară o cercetare a corpului de control al ministrului transporturilor cu privire la sumele încasate prin tarife, de către Romprest, în ultimii 15 ani, sumele vehiculate depășind orice imaginație!

Distribuie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Raspunde la urmatoarea intrebare inainte de a posta * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.