EXCLUSIV! Marii „justițiari” ai presei vâlcene, averi încasate nesimțit de la CET Govora

Pîrnău, Popescu – tatăl şi fiul, Tănăsoaica şi Dulăcoiu, miliarde de lei vechi încasate din bugetul societăţii subordonate CJ Vâlcea. Consilierul judeţean PNL Victor Stănculescu, prins în conflict de interese.

received_1138669122870398received_1138669129537064received_1138669132870397De câteva zile, Remus Borza, administratorul judiciar al insolvenței CET Govora SA, este foarte volubil în spaţiul public. Declaraţiile sale războinice îi vizează pe cam toţi cei sub privirile sau prin mâinile cărora s-a desfăşurat asasinatul economic al industriei vâlcene. În cazul de faţă, al platformei chimice.

Un raport al ANAF dezvăluia anul trecut sumele pe care le-au încasat redacţiile vâlcene în anul 2014, iar Curtea de Conturi dispunea recuperarea sumelor achitate de CET, ilegal. Acum am intrat în posesia bilanţurilor atât de la CET, cât şi de la SERVCET şi PRELCET (societăţi la care CET este acţionar majoritar, având ca obiect de activitate serviciile externalizate din societatea mamă), cu sumele ce au fost achitate redacţiilor vâlcene în anii 2008 – 2015 inclusiv. Aţi citit bine, inclusiv 2015, în care orice plată către terţi care nu contribuia direct la reechilibarea situaţiei financiare a CET Govora fusese interzisă prin hotărâri ale CA! În total, aproape 90 miliare de lei vechi a muls presa locală numai de la CET în perioada menţionată. La această sumă se adaugă alte “bonificaţii” (bani de buzunar ori concedii, aşa cum clevetesc hâtrele noastre surse) obţinute de la Servcet şi Prelcet, una dintre aceste societăţi fiind condusă câţiva din anii menţionaţi chiar de către actualul preşedinte al CJ Vâlcea, Costi Rădulescu (PSD).

Serviciu discutabil facturat de două sau chiar trei ori şi achitat de CET-ul condus de Bălan

13 e numărul magic al redacţiilor care au continuat să aibă contract cu CET Govora şi în 2015 şi să factureze suma totală de 366.788 lei. Din facsimilele pe care le anexăm reiese că foamea şi tupeul nesimţit al unora nu are limite. De departe, patronii publicaţiilor Ziarul de Vâlcea şi Vocea Vâlcii s-au dovedit cei mai vorace, în cazul lor fiind vorba de sume încasate de două ori (pe două firme diferite) pentru acelaşi serviciu dubitabil, conform raportului ANAF la care ne raportăm la începutul acestui articol. În 2015 Pirmar SRL şi Promeo Media au încasat de la CET 73.896 lei, respectiv 71.660 lei. În anii anteriori, 2014, spre exemplu, Ziarul şi Vocea au încasat sume atât prin intermediul societăţilor amintite, cât şi prin Rebedit SRL şi Vila Press (proprietara fantomaticului brand Oferta Vâlceană), respectiv Promeo Pub.

Zburdalnicii apropiaţi ai lui Buican, cu mâinile în borcanul cu miere

Interesant de remarcat este că, tot de la CET Govora, a încasat, în anii 2010, 2011 şi 2014, 3000, 41.000 respectiv 11.500 de lei şi Alvistpo Media SRL, editoarea controversatului Ziar de Nord, în acţionariatul căreia s-au aflat tineri liberali buicănişti Bogdan Popescu şi… avocatul Victor Stănculescu. Deşi susține, pe bună dreptate, că prin decizie AGA a firmei a ieşit din acționariatul ei, în 2013, Stănculescu apare la Registru Comerțului ca fiind în continuare asociat. În acel an, el era şi consilier judeţean ceea ce-l situează într-un ridicol conflict de interese, de unde se vede că prietenii la nevoie se cunosc.

Dulăcioiu “gură mare”, aproape patru miliarde de lei vechi numai de la CET

Per ansamblu, în perioada menţionată, după cele două redacţii amintite mai sus, pe podium în topul nesimţirii se situează, conform sumelor nesimţite încasate, Arena Vâlceană (14.920 lei şi în 2015, în total peste 380.000 de lei încasaţi în tot intervalul prezentat în bilanţul CET, plus aproximativ 73.000 de lei de la Prelcet şi aproximativ 42.000 de lei de la Servcet). Nu sunt departe nici Impact real (Atlas Tour SRL), cu suma record de 157.610 lei încasată numai în anul 2011 de la CET Govora SA, plus 9.300 lei de la Prelcet şi 2.790 lei de la Servcet, ambele sume în 2014.
Şi Viaţa Vâlcii, a controversatului Petre Tănăsoaica s-a înfruptat cu ambele mâini din bugetul CET Govora, prin intermediul Petras SRL şi Petras Media SRL (92.110 lei, respectiv 46.106 lei numai în 2014), 63.722 lei şi în 2015.
De acest jaf se fac responsabili, în opinia noastră şi a juriştilor şi economiştilor pe care i-am consultat, şi cei care au făcut parte din managementul CET, Servcet şi Prelcet, precum şi conducerea CJ Vâlcea.
Pe lângă sumele încasate “la vedere”, pentru publicitate, proprietarii unora dintre firmele editoare de presă au furnizat contra-cost societăţilor publice amintite diverse bunuri şi servicii, mai mult sau mai puţin fictive.
Acesta este tristul tablou al moralităţii celei mai mari părţi din presa vâlceană, din cauza căreia anatema e aruncată nedrept de cititori asupra tuturor truditorilor din acest domeniu de interes public major.